ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Modernlik: Sınırlar, Olanaklar, Gerilimler | Marshall Bermann, “Introduction: Modernity—Yesterday, Today and Tomorrow”, All That is Solid Melts into Air: Experience of Modernity, (Penguin Books, 1988), p. 15-36. |
2 | Modernlik: Sınırlar, Olanaklar, Gerilimler | Charles Taylor, “Three Malaises” The Malaise of Modernity, (House of Anansi Press, 1991), p. 1-12. Jane Bennett, “Modernity and Its Critics”, Anne Phillips, Bonnie Honig and John Dryzek (ed.), The Oxford Handbook of Political Theory (Oxford University Press, 2008), p. 211-224. |
3 | Immanuel Kant: Eleştirel Felsefe, Aydınlanma ve Siyaset | Immanuel Kant, “Introduction”, Paul Carus (ed.), Prolegomena to Any Future Metaphysics, (The Open Court Publishing Company, 1912), p. 1-12. Immanuel Kant, “An answer to the question: What is enlightenment? (1784)”, Mary J. Gregor (ed.), Immanuel Kant Practical Philosophy, (Cambridge University Press, 1999), p. 11-22. |
4 | Karl Marx: “Anti-kapitalist bir Modernlik Mümkün mü?” | Karl Marx, Economic and Philosophical Manuscripts, Robert Tucker (ed.), The Marx-Engels Reader (W. W. Norton and Company, 1978), p. 70-101. Karl Marx and Friedrich Engels, The German Ideology, (Prometheus Books, 1998), p. 29-62. |
5 | Friedrich Nietzsche: Putları Çekiçle Kırmak | Friedrich Nietzsche, “Twilight of the Idols”, Aaron Ridley & Judith Norman (ed.), The Anti-Christ, Ecce Homo, Twilight of the Idols and Other Writings, (Cambridge University Press, 2005), p. 162- 176. Friedrich Nietzsche, “On the Genealogy of Morals”, Walter Kaufmann (ed.), On the Genealogy of Morals, Ecce Homo, (Vintage Books, 1989), p. 24-56. |
6 | ARASINAV I | |
7 | Martin Heidegger: Geleneksel Metafiziğin Eleştirisi ve Teknolojinin Sorgulanması | Martin Heidegger, “Introduction to ‘What is Metaphysics?’”, William McNeill (ed.), Pathmarks, trans. by. Walter Kaufmann, (Cambridge University Press, 1998), p. 277-290. |
8 | Martin Heidegger: Geleneksel Metafiziğin Eleştirisi ve Teknolojinin Sorgulanması | Martin Heidegger, “The Question Concerning Technology”, David Farrell Krell (ed.), Basic Writings from Being and Time (1927) to The Task of Thinking (1964), (HarperCollins Publishers, 1993), p. 307-341. |
9 | Max Horkheimer: Eleştirel Teori ve Aklın Sonu | Max Horkheimer, “Critical Theory and Traditional Theory”, Critical Theory: Selected Essays, trans. by Matthew J. O’Connell, (Continuum, 2002), p. 188-252 |
10 | Max Horkheimer: Eleştirel Teori ve Aklın Sonu | Max Horkheimer, “Means and Ends”, Eclipse of Reason, (Oxford University Press, 1947), p. 3-57. Max Horkheimer & Theodor W. Adorno, “The Concept of Enlightenment”, Gunzelin. S. Noerr (ed.), Dialectic of Enlightenment, (Stanford University Press, 2002), p. 1-34. |
11 | ARASINAV II | |
12 | Herbert Marcuse: Tek Boyutlu Toplum ve Denetimin Yeni Biçimleri | Herbert Marcuse, “The New Forms of Control”, One Dimensional Man, (Routledge, 2007), p. 3-20. Herbert Marcuse, “Some Social Implications of Modern Technology”, Andrew Arato & Eike Gebhardt (ed.), Essential Frankfurt School Reader, (The Continuum Publishing, 1998), p. 138-162. Claus Offe, “Technology and One-Dimensionality: A Version of the Technocracy Thesis?”, Robert Pippin, Andrew Feenberg, Charles P. Webel (ed.), Marcuse: Critical Theory and The Promise of Utopia, trans. by Anne-Marie Feenberg, (Bergin & Garvey Publishers, 1988), p. 215-224. |
13 | Andrew Feenberg: Modernliği, Teknolojiyi ve Demokrasiyi Yeniden Düşünmek | Andrew Feenberg, Alternative Modernity: The Technical Turn in Philosophy and Social Theory, (University of California Press, 1995), p. 1-15. Andrew Feenberg, Questioning Technology, (Routledge, 1999), p. 1-17. |
14 | Jürgen Habermas ve Michel Foucault arasında Aydınlanma üzerine bir Tartışma | Michel Foucault, “What is Enlightenment?”, Paul Rabinow (ed.), Foucault Reader, (Pantheon Books, 1984), p. 32-50. Jürgen Habermas, “”Modernity: An Unfinished Project”, Maurizio Passerin d'Entreves & Seyla Benhabib (ed.), Habermas and The Unfinished Project of Modernity: Critical Essays on The Philosophical Discourse of Modernity, (MIT Press, 1997), p. 38-55. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen eserler. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 | |
Proje | 28 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 159 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest