11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etik ve politik kavram ve sorular üzerine eleştirel düşünebilecekler
  • Modernliğin kazanımları ve sıkıntılarını tartışabilecek entelektüel donanıma kazanmak sahip olabilecekler
  • Güncel politik meseleleri çok boyutlu bir şekilde yorumlama yeteneği kazanacaklar
  • Klasik ve çağdaş kuramsal ve pratik meseleleri değerlendirebilecekler
  • Avrupa’nın ve modernliğin politik ve düşünsel temellerini yorumlayabilecekler
  • Yapılan grup çalışmaları yardımıyla edinilen bilgileri başkalarıyla diyaloğa girerek paylaşma yeteneği kazanacaklar
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Modernlik: Sınırlar, Olanaklar, Gerilimler Marshall Bermann, “Introduction: Modernity—Yesterday, Today and Tomorrow”, All That is Solid Melts into Air: Experience of Modernity, (Penguin Books, 1988), p. 15-36.
2 Modernlik: Sınırlar, Olanaklar, Gerilimler Charles Taylor, “Three Malaises” The Malaise of Modernity, (House of Anansi Press, 1991), p. 1-12. Jane Bennett, “Modernity and Its Critics”, Anne Phillips, Bonnie Honig and John Dryzek (ed.), The Oxford Handbook of Political Theory (Oxford University Press, 2008), p. 211-224.
3 Immanuel Kant: Eleştirel Felsefe, Aydınlanma ve Siyaset Immanuel Kant, “Introduction”, Paul Carus (ed.), Prolegomena to Any Future Metaphysics, (The Open Court Publishing Company, 1912), p. 1-12. Immanuel Kant, “An answer to the question: What is enlightenment? (1784)”, Mary J. Gregor (ed.), Immanuel Kant Practical Philosophy, (Cambridge University Press, 1999), p. 11-22.
4 Karl Marx: “Anti-kapitalist bir Modernlik Mümkün mü?” Karl Marx, Economic and Philosophical Manuscripts, Robert Tucker (ed.), The Marx-Engels Reader (W. W. Norton and Company, 1978), p. 70-101. Karl Marx and Friedrich Engels, The German Ideology, (Prometheus Books, 1998), p. 29-62.
5 Friedrich Nietzsche: Putları Çekiçle Kırmak Friedrich Nietzsche, “Twilight of the Idols”, Aaron Ridley & Judith Norman (ed.), The Anti-Christ, Ecce Homo, Twilight of the Idols and Other Writings, (Cambridge University Press, 2005), p. 162- 176. Friedrich Nietzsche, “On the Genealogy of Morals”, Walter Kaufmann (ed.), On the Genealogy of Morals, Ecce Homo, (Vintage Books, 1989), p. 24-56.
6 ARASINAV I
7 Martin Heidegger: Geleneksel Metafiziğin Eleştirisi ve Teknolojinin Sorgulanması Martin Heidegger, “Introduction to ‘What is Metaphysics?’”, William McNeill (ed.), Pathmarks, trans. by. Walter Kaufmann, (Cambridge University Press, 1998), p. 277-290.
8 Martin Heidegger: Geleneksel Metafiziğin Eleştirisi ve Teknolojinin Sorgulanması Martin Heidegger, “The Question Concerning Technology”, David Farrell Krell (ed.), Basic Writings from Being and Time (1927) to The Task of Thinking (1964), (HarperCollins Publishers, 1993), p. 307-341.
9 Max Horkheimer: Eleştirel Teori ve Aklın Sonu Max Horkheimer, “Critical Theory and Traditional Theory”, Critical Theory: Selected Essays, trans. by Matthew J. O’Connell, (Continuum, 2002), p. 188-252
10 Max Horkheimer: Eleştirel Teori ve Aklın Sonu Max Horkheimer, “Means and Ends”, Eclipse of Reason, (Oxford University Press, 1947), p. 3-57. Max Horkheimer & Theodor W. Adorno, “The Concept of Enlightenment”, Gunzelin. S. Noerr (ed.), Dialectic of Enlightenment, (Stanford University Press, 2002), p. 1-34.
11 ARASINAV II
12 Herbert Marcuse: Tek Boyutlu Toplum ve Denetimin Yeni Biçimleri Herbert Marcuse, “The New Forms of Control”, One Dimensional Man, (Routledge, 2007), p. 3-20. Herbert Marcuse, “Some Social Implications of Modern Technology”, Andrew Arato & Eike Gebhardt (ed.), Essential Frankfurt School Reader, (The Continuum Publishing, 1998), p. 138-162. Claus Offe, “Technology and One-Dimensionality: A Version of the Technocracy Thesis?”, Robert Pippin, Andrew Feenberg, Charles P. Webel (ed.), Marcuse: Critical Theory and The Promise of Utopia, trans. by Anne-Marie Feenberg, (Bergin & Garvey Publishers, 1988), p. 215-224.
13 Andrew Feenberg: Modernliği, Teknolojiyi ve Demokrasiyi Yeniden Düşünmek Andrew Feenberg, Alternative Modernity: The Technical Turn in Philosophy and Social Theory, (University of California Press, 1995), p. 1-15. Andrew Feenberg, Questioning Technology, (Routledge, 1999), p. 1-17.
14 Jürgen Habermas ve Michel Foucault arasında Aydınlanma üzerine bir Tartışma Michel Foucault, “What is Enlightenment?”, Paul Rabinow (ed.), Foucault Reader, (Pantheon Books, 1984), p. 32-50. Jürgen Habermas, “”Modernity: An Unfinished Project”, Maurizio Passerin d'Entreves & Seyla Benhabib (ed.), Habermas and The Unfinished Project of Modernity: Critical Essays on The Philosophical Discourse of Modernity, (MIT Press, 1997), p. 38-55.
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen eserler.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
28
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
25
Final Sınavı
1
    Toplam
159

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010